lördag 9 april 2011

Ingrid kan klappa händerna!

Imorse vaknade jag med en känsla av att vara iakttagen. Det var Ingrid som satt fint precis brevid mitt huvud och tittade mig rakt i ögonen. När hon såg att jag hade vaknat så skrattade hon och klappade händerna!

(bildbevis kommer!)

Alice tänker mycket på olika saker (följande är nog mest intressant för Alice föräldrar - den här bloggen blir ju lite som en dagbok också...)
Häromdagen gick vi förbi en skoaffär med enbart skor med skyhöga stilettklackar med mycket bling och glitter.
Alice: "Mamma, såna fina skulle du ha!"
Sara: "Ja, men jag kan inte gå i såna skor, jag skulle ramla och bryta benen av mig!"
Alice: "Ja, det är nog bara pappor som kan ha såna." 

David och Alice pratade om att det snart var helg:
David: "Imorgon är det lördag och då är det helg!"
Alice: "JA! Då är ju du pappaledig!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar