torsdag 17 november 2011

Om träd

När vi gick till förskolan häromdagen såg vi några buttra, konstant cigarettrökande farbröder i oranga kläder som med hjälp av en skylift nogsamt sågade ned alla smågrenar på träden som är planterade längs strandpromenaden. Träden såg spöklikt svarta och nakna ut när de var klara.

Alice frågade mig varför de gjorde på detta viset. Jag kom på att jag inte riktigt visste, men sa att min teori var att de nog gjorde detta för att träden inte skulle bli för stora. Alice var tyst ett tag och sa sen att det nog var för att träden inte skulle tappa alla löven på vägen så att bilarna skulle ramla. Mycket smart teori tycker jag!

I helgen var Alice på Alice G's kalas som var på ett roligt lekland. Jag passade på att fånga Alice på bild i finklänningen innan hon gick iväg tillsammans med kompisen Emelie. Ingrid fick också vara med på bild. Våra fina, fina, tjejer.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar